Deze keer zijn de cursisten met waskrijt en ecoline mooie, kleurrijke kunstwerkjes gaan maken. Eerst met waskrijt een tekening maken en daarna met ecoline de hele tekening inkleuren. Er was alleen magenta, cyaanblauw en geel, waarmee ook paars, groen en oranje gemaakt kon worden. Hoe natter, hoe meer de kleuren in elkaar overvloeiden.
Vandaag de verschoven les van de 15:30 uur-groep. Ook zij zijn aan de slag gegaan met potlood en houtskool om voorwerpen met hun schaduw na te tekenen. Helaas kon dit vandaag niet buiten in de tuin. Geen lekker temperatuurtje en geen zon! Daarom heb ik een zonnetje binnen nagemaakt met een kleine bouwlamp om toch goede schaduwen […]
Vandaag buiten in de tuin gezeten en voorwerpen met de schaduw erbij getekend. Hoewel de zon af en toe niet even helder was en dus de schaduwen ook niet, was het een hele leuke les. Er is met potlood en houtskool getekend. Wordt zeker vervolgd!
Vandaag een tekenopdracht die meer concentratie vroeg van de kinderen. Een monogram tekenen volgens de Zentangle-methode. Zentangle is een door twee Amerikanen ontwikkelde methode om met herhaalde patronen in korte tijd een klein kunstwerk te maken. Lijn voor lijn ontstaan op het oog ingewikkelde patronen. Hiervoor kun je verschillende materialen gebruiken. De cursisten gingen aan de slag […]
Enthousiaste kinderen op de eerste tekenles. En heel nieuwsgierig naar wat er nog meer gaat komen. Opdracht van vandaag was om met de kleurpotloden spiralen te maken; eerst van buiten naar binnen en daarna van binnen naar buiten. De volgende opdracht was om golven te tekenen, grote, kleine, lange, korte. Mooie golven die elkaar kruisen. […]